İşletme

Akademik Kadro

Akademik Kadro

Tam Zamanlı Akademik Kadro

Erhan Erkut, Dr.
Profesör
Rektör Yardımcısı
İşletme Bölüm Başkanı


Erhan Erkut, lisans derecesini 1980’de Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümünden, doktorasını ise 1986’da Florida Üniversitesi’nden aldı. 1985-2005 yıllarında Alberta Üniversitesi İşletme Fakültesinde ders veren Prof. Erkut bu dönemde “INFORMS Teaching of Management Science Practice Award” ile “3M Teaching Fellowship” başta olmak üzere dokuz eğitim ödülü ile Canadian Operational Research Society tarafından verilmiş beş başarı ödülü aldı, ve 50’den fazla hakemli dergi makalesi yayınladı.  Eğitim ve araştırmanın yanında birçok endüstriyel projeyi de yöneten Prof. Erkut, Centre for Excellence in Operations adlı bir uygulamalı araştırma merkezi kurdu, ve INFORMS Transactions in Education dergisinin kurucu editörlüğünü yaptı.

2005’de Türkiye’ye dönen Prof. Erkut, 2005-07 arasında Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanlığı, 2008-13 arasında Özyeğin Üniversitesi Rektörlüğü, 2014′den bu yana ise MEF Üniversitesi’nde Rektör Yardımcısı görevlerinde bulundu.  İstanbul Erkek Lisesi Eğitim Vakfı, Kariyer Planlama Derneği, ve Bilim Kahramanları derneklerinde yönetim kurulu üyeliği yapan Prof. Erkut, son yıllarda Türkiye’de girişimcilik ve yetkinlik gelişimi konularında aktif olarak çalışmaktadır.

Araştırma Alanları: Tesis Yer Seçimi, Veri Analizi, Karar Destek Sistemleri, Tehlikeli Madde Taşımacılığı, Sezgisel Algoritmalar
Doktora: University of Florida, Endüstri Mühendisliği, 1986
Lisans: Boğaziçi Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği, 1980
Kişisel websitesi için tıklayınız.

e-posta: erkute@mef.edu.tr


Semen Son Turan, Doç. Dr.

Doç. Dr. Semen Son Turan lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi’nden (1998), yüksek lisans derecesini Pennsylvania State Üniversitesi (Penn State) ABD (2000) ve doktorasını Yaşar Üniversitesi’nden (2014) almıştır. Amerika’da muhasebe alanındaki ikinci yüksek lisans eğitimi sırasında ve sonrasında Pennsylvania State Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönerek Ford Otosan, Rehau, İş Portföy Yönetimi, Ashmore Portföy Yönetimi, Varlık Yatırım Ortaklığı şirketlerinde genel müdürlüğe kadar iç denetçi, yatırım danışmanı, risk ve kontrol bölümü müdürü gibi çeşitli pozisyonlarda çalışmıştır. Daha sonra kendi danışmanlık şirketini kurmuştur.

Yaklaşık yirmi yıldan beri Amerika, Almanya ve Türkiye’deki çeşitli kurum ve üniversitelerde finans ve muhasebe dersleri ve eğitimleri vermektedir. Sermaye Piyasası Faaliyetleri İleri Düzey Lisansı’na sahiptir. Çalışmaları çeşitli uluslararası bilimsel dergi ve kitaplarda yer almaktadır.
 
MEF Üniversitesi’ne 2014 yılında yardımcı doçent olarak katılmıştır. 2017 yılında YÖK’ten finans alanında “Doçent” unvanını almıştır. Halen MEF Üniversitesi’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır.
 
Araştırma konuları arasında davranışsal finans, yüksek öğretim finansmanı ve sürdürülebilir finans yer almaktadır.

Doktora: Yaşar Üniversitesi, İşletme (finans ve muhasebe), 2014
Yüksek Lisans: Pennsylvania State Üniversitesi, İşletme (finans ve muhasebe), 2000
Lisans: Boğaziçi Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, 1998

CV
e-posta: sons@mef.edu.tr


Hande Karadağ, Doç. Dr.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü
MBA Program Koordinatörü
Meslek Yüksek Okulu Müdürü


Doç. Dr. Hande Karadağ, Edirne Anadolu Lisesi ve Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümünden derece ile mezun olduktan sonra iş hayatına Yapı ve Kredi Bankası Kurumsal Bankacılık Bölümünde başlamıştır. 19 yıl süren bankacılık kariyerinde, aralarında Alarko Holding, Eczacıbaşı Holding, Colgate Palmolive, IKEA ve Hedef Alliance Holding’in de bulunduğu çok sayıda yabancı ve yerli firma ve grubun portföy yönetmenliğini yürüttükten sonra 7 yıl süre ile şube müdürlüğü görevinde bulunmuştur.
 
İş hayatına paralel olarak öğrenim hayatına da devam eden Dr. Karadağ, uluslararası ticaret yüksek lisansının ardından Yeditepe Üniversite’sinde başladığı stratejik yönetim alanındaki doktora çalışmasını 2013 yılında University of Massachusetts, Amherst’te tamamlamıştır. 2014 yılında davet üzerine gittiği University of Pennslyvania Wharton School Entrepreneurial Research Center’da bir yıl süre ile stratejik girişimcilik ve KOBİ’ler ile ilgili araştırmalar yapmıştır. Bu dönemde yazdığı “Strategic Financial Management for Small and Medium Sized Companies” isimli kitabı Emerald Publishing Group tarafından Aralık 2015 tarihinde yayınlanmıştır.
 
MEF Üniversitesi İİSF İşletme Bölümünde öğretim üyesi olan Dr. Karadağ, Ekim 2017’den bu yana MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü, Ağustos 2015’ten bu yana da Yaşamboyu Eğitim Merkezi Direktörü olarak görev yapmaktadır. Kendisi aynı zamanda ECSB, European Council for Small Businesses and Entrepreneurship kuruluşunun da Türkiye’den sorumlu Başkan Yardımcısıdır. Dr. Karadağ, çok iyi derecede İngilizce, orta seviyede Almanca bilmektedir. Dr. Karadağ’ın kitabının yanısıra ulusal ve uluslararası dergilerde KOBİ’ler ve girişimcilik üzerine yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır.

Uzmanlık Alanları: Girişimsel Yönetim, Stratejik Girişimcilik, Girişimcilik Niyeti

Doktora: Yeditepe Üniversitesi, Stratejik Yönetim, 2014
Yüksek Lisans: İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008
Lisans: Marmara Üniversitesi İşletme (İng.), 1994

CV
e-posta: karadagh@mef.edu.tr 


Petek Tosun, Dr.
Doktor Öğretim Üyesi

Petek Tosun, Ankara Atatürk Anadolu Lisesi’ni bitirdikten sonra Bilkent Üniversitesi İktisat Bölümü’nden 2000 yılında mezun olmuştur. Yapı Kredi Bankası, Turkcell, Akbank, Gedik Yatırım ve Odeabank genel müdürlük bireysel pazarlama bölümlerinde ürün ve ürün geliştirme yöneticisi, segment yöneticisi ve pazarlama müdürü gibi çeşitli pozisyonlarda görev yapmıştır. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde 2011-2013 tarihleri arasında MBA yapmış, ve iş hayatına 2016 yılında son vererek doktora çalışmalarına başlamıştır. İşletme (Pazarlama) alanındaki doktorasını İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde 2018’de tamamlamıştır.  

2015-2018 periyodunda misafir öğretim görevlisi olarak üniversitelerde lisans ve yüksek lisans seviyelerinde ders vermiş olup, Şubat 2019 tarihi itibarıyla MEF Üniversitesi İşletme Fakültesi’ne doktor öğretim üyesi olarak katılmıştır. 

Araştırma konuları tüketici davranışı, finansal hizmet pazarlaması, marka yönetimi, sürdürülebilirlik ve tüketim, tüketici şikayet davranışı ve hizmet kalitesi başlıklarını içermektedir. 

Doktora: İstanbul Bilgi Üniversitesi, İşletme (Pazarlama), 2018
Yüksek Lisans: İstanbul Bilgi Üniversitesi, İşletme (MBA), 2013
Lisans: Bilkent Üniversitesi, İktisat, 2000

CV
e-posta: tosunp@mef.edu.tr 


Büşra Ayan
Araştırma Görevlisi


Büşra Ayan, lisans derecesini İstanbul Üniversitesi İşletme(İng.) Bölümü’nden 2015 yılında aldı. Lisans eğitimi sırasında Hogeschool van Amsterdam'da (Amsterdam University of Applied Sciences) bir dönem boyunca Erasmus değişim programı öğrencisi olarak bulundu. 2015 yılında başladığı İstanbul Üniversitesi Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı’ndaki yüksek lisansını 2018 itibari ile tamamladı. 2017 yılında MEF Üniversitesi İşletme Bölümü kadrosuna dahil olmuştur.

Doktora: İstanbul Üniversitesi, Sayısal Yöntemler (Devam ediyor)
Yüksek Lisans: İstanbul Üniversitesi, Sayısal Yöntemler, 2018
Lisans: İstanbul Üniversitesi, İşletme(İng.), 2015

e-posta: ayanbu@mef.edu.tr


Yarı Zamanlı Akademik Kadro

Murat Yalnızoğlu
Öğretim Görevlisi


1957 yılında doğan Murat Yalnızoğlu, eğitimini İstanbul Erkek Lisesi, Boğaziçi Üniversitesi ve University of Florida da yüksek endüstri ve sistem mühendisi olarak tamamlamıştır. Çalışma hayatına 1982 yılında bilgi sistemleri ve yazılım geliştirme alanında girişimci olarak başladı. 1989 yılında Arthur Andersen ve Andersen Consulting firmalarında bilgi teknolojileri odaklı yönetim danışmanlığı alanında çalışmaya başladı. Daha sonra Coopers&Lybrand ve Arge Danışmanlık firmalarında kıdemli yönetici, kurucu ve ortak olarak Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde strateji ve organizasyonel gelişim alanlarındaki danışmanlık projelerini yönetti.
2006 yılından bu yana özellikle çok-işli büyük şirketlerde etkin kurumsal yapıların oluşturulması çalışmalarına yoğunlaştı. Yönetim kurulu çalışmalarının etkinliğinin artırılması, kurumların "baştan" doğru yapılanarak, önemli gelişimlerini sağlama alanında çok sayıda çalışma gerçekleştirdi. Yönetim danışmanlığının yanı sıra, çok sayıda şirkette yönetim kurulu üyeliği sorumluluğu üstlendi. Yönetim konusundaki deneyimlerini sivil toplum ve meslek örgütleri ile üniversitelerde, çeşitli seminer ve konferanslarda ve sosyal medyada paylaşarak "iyi" yönetimin faydalarının yayılmasına katkıda bulunmaktadır.

e-posta: yalnizoglum@mef.edu.tr

Burak Kuzucu, Dr.
Öğretim Görevlisi


Dr. Burak Kuzucu, İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden 2007 yılında derece ile mezun olduktan sonra; iş hayatındaki kariyerine Netaş’ta yazılım geliştirme ve ürün yönetimi biriminde başlangıç yapmış, akademik kariyerine ise İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Mühendislik Yönetimi yüksek lisans programı ile devam etmiştir. 2010 yılına gelindiğinde, kariyer yolculuğunda önemli bir dönüşüm yaparak; devam etmekte olduğu Netaş’ta satış yöneticiliği görevine geçiş yapmış ve eş zamanlı olarak İstanbul Üniversitesi’nde İşletme Yönetimi ve Organizasyon doktora programına başlangıç yapmış, doktorasını 2016'da tamamlamışıtr.
Netaş’ta satış yönetimi ve iş geliştirme alanlarında başarılı şekilde geçirdiği üç senenin ardından, 2014 yılında Oracle Türkiye’de göreve başlamıştır. Oracle içerisinde satış ve iş geliştirme yöneticisi olarak geçirdiği son dört yıl boyunca, birçok farklı sektörden işletme ile yakın şekilde çalışmış, geniş bir ürün portföyünün sorumluluğunu taşımış ve teknolojik trendleri çok yakinen takip etmiştir. Son dönemde ise, mevcut görevine ilave olarak, birçok girişim merkezi ile yakın şekilde çalışarak ve startup’lara mentorluk desteği vererek, ekosistemin gelişimine katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, Blockchain ve Yapay Zeka gibi devrimsel potansiyele sahip olan teknolojilere ve yeni ekonomik düzen içerisinde ekosistemin gücüne fazlasıyla inanmakta, bu alanlarda kolektif çalışmaların içerisinde yer almaktadır.
Araştırma Alanları, dijital dönüşüm, platform iş modeli, ekosistem yönetimi, çevik organizasyon, kapsayıcı inovasyon ve yalın girişimciliktir.

e-posta: burak.kuzucu@oracle.com, kuzucub@mef.edu.tr

Metin Yılmaz, Dr.
Öğretim Görevlisi

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun olduktan sonra iş hayatına İş Bankası Teftiş Kurulunda başlayan Metin Yılmaz Türk finans sektöründe yaklaşık 30 yıl süreyle görev yaptı. Bu dönemde, T. İş Bankası’nın yanısıra İş Yatırım Menkul Değerler ve İş Girişim Sermayesi şirketlerinde de yönetici olarak çalıştı. Sermaye piyasaları, girişim sermayesi, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlar ile banka iştirak portföy yönetimi alanlarında görev yaptı. Yurtiçi ve yurtdışı halka arzlar, özelleştirme danışmanlığı, şirket kuruluşları, finansal yönetim, şirket birleşme ve devralmaları ile pay devirleri projelerinde çalıştı. Mali, sınai ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren ve aralarında Avea, Şişe Cam, İş Portföy, Gemport, İDÇ ve Softtech’in de yeraldığı çok sayıda şirketin yönetim kurulunda görev almış olup halen ABD Atlanta’da kurulu bir start up olan Koridor Inc. Yönetim kurulu üyesidir.​

Doktora: Kadir Has Üniversitesi, Finans ve Bankacılık, 2010
Yüksek Lisans: Newcastle upon Tyne Üniversitesi-İngiltere, Uluslararası Finansman, 1994 (Chevening bursu ile)
Lisans: A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisat, 1986

Uzmanlık alanları: Türk Banka Sistemi, girişimcilik ve finansman yöntemleri, sermaye şirketlerinde kurumsal yönetim uygulamaları, şirket birleşme ve devralmaları.

e-posta: yilmazme@mef.edu.tr

Burcu Özsevinç
Öğretim Görevlisi


Burcu Özsevinç Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun olmuştur. Türkiye’nin lider hukuk firmalarında 12 yıl çalıştıktan sonra Türkiye, EMEA ve BDT ülkelerinde faaliyet gösteren bir holdingin Hukuk ve Uyum Direktörü pozisyonunu üstlenmiştir. Istanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Hukuku Yüksek Lisans Programı’nı birincilikle tamamlayan Burcu Özsevinç şirketler hukuku, ticaret hukuku, sözleşmeler, birleşme ve devralmalar, iş hukuku, girişimcilik ve yatırım alma süreçleri ile melek yatırımlar konusunda tecrübe sahibidir; ve halihazırda MetLife Türkiye Hukuk Müdürü görevini yürütmektedir.
2012 yılından bu güne çeşitli üniversitelerin lisans ve yüksek lisans programlarımda ticaret hukuku ve girişim hukuku üzerine ders veren Burcu Özsevinç, girişimcilik ile ilgili çeşitli program ve etkinliklere eğitmen ve konuşmacı olarak katılmaktadır. Burcu Özsevinç, aynı zamanda şirketlere ve üst düzey yöneticilere hukuki destek ve rehberlik sağlamakta olup; zaman yönetimi ve etkili sunum teknikleri konularında da eğitimler vermektedir.   

e-posta: ozsevincb@mef.edu.tr

Murat Doğu, Dr.
Öğretim Görevlisi

1967 yılında Ankara’da doğdu. Ortaokul ve lise öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. 1990 yılında Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü’nden mezun oldu. 1991 yılında Sermaye Piyasası Kurulu (“SPK”)’nda Uzman Yardımcısı olarak göreve başladı. Şubat 1995’de Uzman, 2003 yılında da Baş Uzman oldu. 2002 yılından itibaren Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim Çalışma Grubu Başkanlığını yaptı. Söz konusu Çalışma Grubu 2003 yılı Temmuz ayında Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek Kurumsal Yönetim İlkeleri’ni yayımladı. Mayıs 2004’te özel sektöre geçen Murat DOĞU, halen bir Holding Şirketi’nde Sermaye Piyasaları, Finansal Raporlama ve Bütçe’den sorumlu Mali İşler Başkan Yardımcısıolarak görev yapmakta ve aynı zamanda bazı Grup Şirketleri’nde de yönetim kurulu üyeliği bulunmaktadır. Çeşitli halka açık, SPK’ya ve BDDK’ya tabi şirketlerde yönetim kurulu üyeliği tecrübesi mevcuttur.      
Murat DOĞU, SPK, Borsa İstanbul, Merkezi Kayıt Kuruluşu, Takasbank düzenlemeleri dahil olmak üzere başta Sermaye Piyasası Mevzuatı, kurumsal finansman ve kurumsal yönetim olmak üzere; sermaye piyasası araçları, bunların ihraç ve halka arz prosedürleri, birleşme, bölünme, şirket ele geçirmeleri, çağrı, “due dilligence”, değerleme, mali analiz, finansal raporlama, yönetim raporlaması, bütçe ve muhasebe alanlarında uzmanlaşma sağladı. Son dönemde önemli şirket alım ve satımlarında, finansman bonosu ihraçları, bölünme vb. işlemlerde aktif görev aldı.  
1994 yılında Hacettepe Üniversitesi’nden işletme dalında yüksek lisans derecesine; 1997 yılında da Warwick Business School’dan MBA derecesine hak kazanan Murat DOĞU, 2008 yılında da Hacettepe Üniversitesi’nde işletme doktorası çalışmalarını tamamlayarak “Doktor” unvanını aldı. Sermaye Piyasası Lisansları bulunan Murat DOĞU, aynı zamanda, T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen Bireysel Katılım Yatırımcısı Lisansı’na sahiptir.    

e-posta: mdogu@doganholding.com.tr, dogum@mef.edu.tr


Tuna Canatar
Öğretim Görevlisi

Tuna Canatar Yıldız Teknik Üniversitesi İktisat bölümünden mezun olmuştur ve sonrasında İskoçya’da North East Scotland College’da Stratejik Pazarlama Yönetimi eğitimi almıştır. Ayrıca İstanbul Bilgi Universitesi'nde İngilizce MBA programını bitirmiştir ve  Londra’da Franklin Covey eğitim kurumunda Liderlik ve Yönetim Becerileri eğitimi almıştır. Kariyeri boyunca sırasıyla OMD Medya Planlama Ajansı, Pernod Ricard, Anadolu Efes ve KFC Restoranlarında çeşitli pazarlama rolleri üstlenmiştir. Şuanda aktif olarak LEGO Grup bünyesinde İsrail, Türkiye ve Yunanistan'dan sorumlu Bölgesel Pazarlama Direktörü olarak görev almaktadır. Kariyerine ek olarak; İTÜ Çekirdek ve Yenibirlider kurumlarında Mentor olarak görev almaktadır. Ayrıca son iki yıldır Liderlik ve Pazarlama alanlarında konuşmalar yapmakta ve eğitimler vermektedir.


Asu Ulutürk Yavuz
Öğretim Görevlisi

Asu Ulutürk Yavuz, 1994 yılında T.E.D Ankara Koleji’nden mezun olduktan sonra Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nü tamamladı. 1999-2002 seneleri arasında su ve atık su arıtma sektörünün önde gelen firmalarından Aquamatch Türkiye Ankara Ofisi ve de Genel Merkezi’nde Satış ve Planlama Mühendisi olarak çalıştı. Aynı yıllarda; Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından açılan Mühendislik Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nı bitirdi. 2002 senesinde Yapı ve Kredi Bankası Kurumsal Satış Ve Pazarlama Bölümü’nde Portföy Yönetmeni olarak çalışmaya başladı. Yapı ve Kredi Bankası MT Programı’na dahil oldu. Burada pek çok kurumsal firma ile çalışma imkanı buldu. Eş zamanlı olarak; Bilgi Üniversitesi MBA programını tamamladı. 2005 senesinin Aralık ayında girdiği Procter & Gamble firmasında üç farklı görev üstlendi. Satış Finans ve Bütçe Departmanları’nda çalıştı. Aynı zamanda; Satış ve Pazarlama Bütçe Süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik bir projenin liderliğini yaptı. 2008 senesinde; 10 Ülkede faaliyet gösteren bir bölgesel şişeleyici konumuna dönüşen Coca-Cola İçecek firmasında oluşan fırsatı değerlendirerek; Bütçe Konsolidasyon Departmanı’na geçiş yaptı. 10 ülkenin finansalların konsolidasyonu ve de bütçe, aylık bütçe güncellemelerini gerçekleştirdi. Gelir tablosu, bilanço ve rasyo analizi üzerine çalıştı. Aynı zamanda; fonksiyonel departman bütçeleri ve gerçekleşenlerini yönetti. 2012 senesinde Akzo Nobel Marshall Boya firmasına Tedarik Zinciri Finans Müdürü olarak geçiş yaptı. Hammadde Alımı ile başlayan ve de Ürünün müşteriye gönderilmesine kadar geçen tüm süreçler ve finansal etkileri üzerinde çalışma imkanı buldu. Tedarik Zinciri finansallarını ve de dinamik bütçe süreçlerini yönetti. Tedarik Zinciri Müdürü olarak görev yaptığı dönemde; pek çok Tedarik Zinciri projesine destek verdi. 2015 Ocak ayı itibarıyla; aynı şirkette Finansal Projeler Müdürü olarak göreve başladı. Satın alma-Ödeme (P2P); Sipariş-Tahsilat (OTC) ve de Raporlama (R2R) süreç iyileştirmeleri, kontrol ve denetimleri üzerine çalıştı. Akzo Nobel nezdinde yürütülen global projelerin Türkiye kanadını yürüttü. Şirket içerisinde pek çok sürecin iyileştirilmesi konusunda liderlik yaptı. 2016 Aralık ayında Adisa Danışmanlık ailesine katıldı. Adisa Danışmanlık firması ile birlikte çeşitli değişim projelerinde yer aldı. Ayrıca iş modelleme, hedef belirleme ve dağıtım gibi konularda çalıştı. 2017 Eylül ayında Türkiye’nin en büyük girişimlerinden biri olan Koton Mağazacılık bünyesine katıldı. Halen Koton Mağazacılık’da Maliyet Analiz ve Kontrol Müdürü olarak görevini devam ettirmektedir. 


Yavuz Çingitaş
Öğretim Görevlisi


Lisans eğitimini "Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri" alanında bölüm birincisi olarak tamamlayan Yavuz Çingitaş, yüksek lisans öğrenimini de "İşletme ve Teknoloji Yönetimi" bölümünde tamamladı. İş yaşamına, 2007 yılında Borusan Otomotiv BMW Pazarlama’da başladı. Basın ilişkileri, çizgi üstü ve çizgi altı iletişim, sürüş aktiviteleri ve ayrıca Borusan Otomotiv Motorsportgibi projelerden sorumlu olarak çalıştı. 2009 - 2011 yılları arasında Lassa Marka Yönetiminden sorumlu olarak Brisa’ya transfer oldu. Markanın strateji ve kampanyalarının sorumluluğu yanında Lassa ve Bridgestone markalarının tüm dijital faaliyetlerinden sorumluydu.
Hayata geçirdiği dijital projeler ile geçtiğimiz yıllarda “ The Communicator Awards” , “The Web Marketing Association” ve “Altın Örümcek” gibi ödüller kazanmıştır.
2011-2015 yılları arasında özellikle İnovasyon ve Kurumsal Girişimcilik konularında çalışmıştır. Bu konuda Sabancı Holding (55.000 kişi) içinde çalışan/çalışmış ilk ve tek kişi olma ünvanını taşımaktadır.Hayata geçirdiği 4 kurumsal girişimcilik projesinden (www.lastik.com.trwww.tripin.com.tricat.brisa.com.trbip.brisa.com.tr) ve verdiği sayısız eğitimden sonra 2015 Aralık ayından beri hayatına girişimci olarak kendi şirketleri ile devam etmektedir. GOOINN’de dahil olmak üzere 4 girişimin (ALLE Hamile, TripMov ve Girişimciye Dönüş) kurucusudur.
2014 yılında, İSO İnovasyon Stratejik Planlama, İnovalig İnovasyon Liderleri Kaynak kategorisinde üçüncülük, Avrupa İş Ödülleri inovasyon dalında Ülke Şampiyonu, 2015 yılında ise İnovalig İnovasyon Liderleri Strateji kategorisinde ikincilik ödüllerine layık görülmüştür.
Science Direct’te yayınlanan “Büyük şirketler inovasyon ve kurumsal girişimciliği nasıl kurar ve sürdürülebilir kılar?”konulu 7 adımlık metodolojinin ve ilgili makalenin sahibidir. İstanbul Teknik, Boğaziçi, Marmara ve İstanbul Üniversitesi gibi birçok üniversitede ve İTÜ GİNOVA’da girişimcilik ve inovasyon odaklı derslerde eğitmen olarak yer almaktadır.

Zeynep Saygılı Peksevin
Öğretim Görevlisi


Zeynep Saygılı Peksevin, Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümünden 2010 yılında mezun olduktan sonra kariyerine KLM-Air France havayolu şirketinde dijital pazarlama bölümünde işe hayatına başlamıştır. 2010 yılda Boğaziçi Üniversitesi Business Information Systems bölümünde yüksek lisansa başlamış ve 1.5 senede yüksek lisanstan mezun olmuştur. Daha sonra araştırma ve müşteriyi anlama alanında gelişmek istediği için Good Job araştırma ve iç görü firmasında müşteri iç görüsü keşfetmek üzerine çalışmaya başlamıştır. İş hayatı ile birlikte Galatasaray Üniversitesinde Pazarlama doktorasını tamamlamıştır. 2016 yılında  kariyerinde yeniliğe gidip Getir şirketinde MT olarak işe başlamıştır. Bu görevi boyunca pazarlama, operasyon, satın alma, müşteri ilişkileri ve yeni iş geliştirme alanlarında çalışmış ve tüm organizasyonun parçalarını bir arada görme fırsatı bulmuştur. 2018 yılı itibari ile Getir’de pazarlama  bölümünde müşteriyi anlama üzerine çalışmaktadır. Müşteri özelinde araştırmalar ve yenilikçi çalışmalara yaparak, çıktılarını değişen dijital dünyaya adapte etme üzerine yoğunlaşmıştır.
 

Alper Girgin
Öğretim Görevlisi


1981 doğumlu Alper Girgin, lisans derecesini 2003 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde tamamlamıştır. Kurumsal hayatta geçirdiği 15 yılda farklı şirket ve departmanlarda görev yapmıştır. Medya, Yazılım ve Hızlı Tüketim sektörlerinde farklı işlerde çalışan Girgin, en son çalışmakta olduğu PepsiCo Türkiye'de Finans, Pazarlama ve İnsan Kaynakları departmanlarında farklı görev ve sorumluluklar almıştır. Bu görevleri süresince çok uluslu bir ortamda global stratejilerin uygulanması, lokal anlayışın çok uluslu kültürle entegrasyonu, şirket önceliklerinin günlük işleyişe yansıtılması konusunda önemli tecrübeler elde etmiştir. Kariyeri boyunca finansal okuryazarlık konularında uzman olan, üstüne pazarlama görevleriyle ticari bakış açısını alan Girgin, son kariyer durağı olan insan kaynaklarında ücret stratejilerinin geliştirilmesine, yetenek yönetimi tecrübesini de ekleyerek, ekibine liderlik etmektedir. 
Profesyonel kariyerinin yanında 10 yılı aşkın süredir sosyal sorumluluk projeleri için çalışan Girgin, YGA ve ÖSGD dernekleri ile birçok projede rol almıştır. YGA'nın organize ettiği "Anadolu'ya Beyin Göçü" projesinde 3 ay Anadolu'da gönüllü öğretmenlik tecrübesi elde ederken, son 6 yılda da ÖSGD ile İstanbul'daki çeşitli okullarda "Meslek Lisesi Koçluğu" programının öncü uyguluyacılarındandır. Son üç yılda MEF başta olmak üzere Koç ve Bahçeşehir Üniversitelerinde kendi geliştirdiği "Kurumsal Hayata Giriş" adlı programıyla öğrencilerle buluşan Girgin, bu yıl akademik kariyerine MEF Üniversitesi’nde Business Practice dersiyle devam etmektedir.  Çalışma hayatına yeni giren bir kişinin 100 günlük hikayesini bir roman tadında anlatan “First 100 days at Corporate Life” adlı kitabı yayınlayan Alper Girgin, eğitim ve yazarlık dışında da aktif olarak sinema ve sanat üzerine blog yazıları bulunmaktadır.
 

Irmak Bakioğlu, Dr.
Öğretim Görevlisi


Irmak Bakioğlu İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi – İşletme Bölümünden 2000 yılında mezun olduktan sonra yine 2000 senesinde kariyerine Belçika menşeili Puratos’ta,  Finans departmanına bağlı olarak İthalat-İhracat uzmanı olarak başlamıştır. Bu pozisyonu süresince her türlü ithalat, ihracat aktivitelerinden ve stok rotasyonu yönetiminden sorumlu olup, MRP sistemini geliştirip uygulamaya geçirmiştir. 
2004 senesinde kariyer alanında değişiklik yaparak İngiltere menşeili Global Business Reports firmasında Mali ve İdari İşler Müdürü pozisyonunda çalışmaya başlamıştır. Ardından yine Global Business firmasında Proje Koordinatörü olarak, yaklaşık 25 uluslararası çalışanla birlikte lider uluslararası sektörel dergilerde yayınlanmak üzere çeşitli sektörlerin araştırılması ve raporların hazırlanmasında görev almıştır. Daha sonra aynı firmada Uluslararası Fuar-Kongre ve Organizasyonların Satış-Pazarlama Müdürü pozisyonunda görev alarak bu iş alanının şirket bünyesine katılmasını ve geliştirilmesini sağlamıştır. Global Business Reports’ta çalıştığı sürede eş zamanlı olarak Yeditepe Üniversitesi’nde MBA programına başlamış ve MBA derecesini 2010 senesinde almıştır. 2012 senesinde global pazarlara açılmak üzere önce Türkiye pazarına giren, teknoloji sektöründe faaliyet gösteren Hong Kong menşeili Newton Technology firmasında ‘Büyük Müşteriler Müdürü’ pozisyonunda görev almış ve eş zamanlı olarak da Yeditepe Üniversitesi’nde pazarlama alanında doktora programına başlamıştır.

Doktora: Yeditepe Üniversitesi , Pazarlama, 2018
Yüksek Lisans: Yeditepe Üniversitesi , İşletme Yönetimi, 2010
Lisans: İstanbul Üniversitesi  İşletme Fakültesi, İşletme, 2000

e-posta: bakioglui@mef.edu.tr

Irmak Köseoğlu, Dr.
Öğretim Görevlisi

Dr. Irmak Köseoğlu, 2003 senesinde Saint Benoît Fransız Lisesi’nden mezun olduktan sonra lisans eğitimi için gittiği ABD’de bulunan Brandeis University’de “Siyaset Bilimi” ve “Uluslararası ve Globalleşme Bilimleri” bölümünde global medya ve iletişim konusuna odaklanarak  çift ana dalda lisans eğitimini 2007 yılında tamamladı.  Dr. Köseoğlu, 2008 yılında Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne’da (Sorbonne Üniversitesi) “Siyasal ve sosyal iletişim” üzerine yüksek lisansını tamamladı. Yüksek lisans döneminde altı ay boyunca Paris’te bulunan dünyanın en önemli dijital ajanslarından biri olan Wunderman’de Microsoft hesabında staj yapan Dr. Köseoğlu 2009 yılında İstanbul Global Tanıtım Halka İlişkiler Şirketi’nde (Global Hill and Knowlton) müşteri temsilcisi olarak profesyonel hayatına başladı. Burada birçok yerli ve yabancı markanın halka ilişkiler çalışmalarının yönetiminden sorumlu oldu. 
2010 senesinde Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümünde doktora eğitimine başlayan Dr. Köseoğlu, 2018 senesinde “Postmodern Tüketim Anlayışında Geleneksel Kadın İmgesi ve Lüks Tüketim İlişkisine Yönelik Bir İnceleme” adlı tez konusuyla mezun olmuştur. Halen Bahçeşehir Üniversitesi ve Medipol Üniversitesi’nde lisans düzeyinde reklamcılık ve halkla ilişkiler dersleri veren Dr. Köseoğlu akademik çalışmalarına devam etmektedir. 

Doktora: Bahçeşehir Üniversitesi, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, 2018
Yüksek Lisans: Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, Siyasal ve Sosyal İletişim, 2008
Lisans: Brandeis University, Siyaset Bilimi, Uluslararası ve Globalleşme Bilimleri (Global medya ve iletişim) , 2007
 


Zeynep Mine Alptekin
Öğretim Görevlisi

Zeynep Mine Alptekin, lisans derecesini 1993’de Marmara Üniversitesi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünden, Master programını Ohio Universitesi  Organizasyon ve Gelişim bölümünden aldı. İş hayatıyla ilgili,  Prof Dr. Doğan Cüceloğlu tarafından kurulan, “İnsan İnsana” eğitim ve danışmanlık firmasında, eğitmen ve danışman olarak başlamıştır. 20 yıldır  farklı endüstri deneyimi ile,  Metro Türkiye,JTI Türkiye, Alshaya Kuwait gibi firmalarda çalışmıştır. Türkiye ve yurt dışında olmak üzere, insan kaynakları departmanı yönetici rolleri üstlenmiştir. İş hayatına paralel olarak öğrenim hayatına da devam eden Zeynep Mine Alptekin, Doktora eğitimi için İstanbul Ticaret Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklam bölümünde tez yazım sürecindedir. Yeditepe Üniversitesinde iki dönem İnsan kaynakları yönetimi ve organizasyonel gelişim eğitimleri vermiştir.Özyeğin Üniversitesinde Misafir Öğretim Üyesi olarak Organizasyonel Yapılar konulu derslerde konuşmacı olarak yer almıştır.
Araştırma konuları ve yayınları; eğlendirerek eğitim, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin sosyal medya üzerindeki etkisi, kariyer koçluğu, Gastrodiplomasi, sözsüz iletişim, insan kaynaklarının dijital platformlarda değişimi Mine Alptekin, çok iyi derecede İngilizce, orta seviyede Almanca, İtalyanca ve Arapça bilmektedir. İnsan Kaynakları, yönetim ve iletişim konularında düzenli olarak internet gazetelerinde yazıları yayınlanmaktadır. 
 
Doktora: İstanbul Ticare Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklam, Devam etmektedir.
Yüksek Lisans: Ohio Universitesi, Organizasyon ve Gelişim,1997
Lisans: Marmara Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, 1993


Burak Uluocak, Dr.
Öğretim Görevlisi

Burak Uluocak lisans derecesini 1998 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden almıştır. İşletme yüksek lisansını 2002 yılında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlanmasının ardından, 2015 yılında gene Yeditepe Üniversitesi’nde “Stratejik Yönetim” doktora programını onur derecesi ile tamamlamıştır. Bu sırada hazırladığı, “Proje Başarı Algısı ve Proje Performansını Etkileyen Kritik Başarı Faktörleri: Türkiye Bilgi Teknolojileri Sektörü Vaka Çalışması”, bilgi teknolojileri proje yönetimi alanında hazırlanan en geniş kapsamlı tez çalışmalarından biri olmuştur. 
 
Burak Uluocak’ın akademik çalışmalarının yanı sıra profesyonel iş hayatında da yaklaşık 20 yıllık tecrübesi bulunmaktadır. Koçbank, Yapı Kredi ve Finansbank (Ibtech) gibi çeşitli bankaların bilgi teknolojileri bölümlerinde iş analisti, sistem analisti, proje lideri, proje yöneticisi, program ve portföy yöneticisi olarak önemli teknoloji projelerinin hayata geçmesinde rol oynamış; teknoloji mimari, bilgi sistemleri bütçe, tedarik, lisanslama, süreç yazılımı geliştirme gibi birimlerin yöneticiliğini yapmıştır. Halen Türkiye Finans’da, “Kurumsal Proje Yönetimi ve Gelişim Müdürü” unvanı ile Proje Yönetim Ofisi, Çevik Uzmanlık Merkezi, Siber Güvenlik, İş Sürekliliği, Bilgi Sistemleri Süreç ve Performans Geliştirme birimlerinden sorumlu olarak, görev yapmaktadır. Ayrıca, proje yönetimi, yalın / çevik ürün geliştirme ve oyunlaştırma alanlarında uluslararası geçerliliği bulunan uzmanlık sertifikaları bulunmaktadır.
 
“Bilgi Teknolojilerinde Proje Yönetim Ofisi İşleyişi”, “Büyük Çaplı Çevik Dönüşüm”, “Bilgi Sistemleri Stratejileri ve Dönüşüm Program Yönetimi” alanlarında önemli başarıları bulunan Burak Uluocak, ilgili birçok ulusal ve uluslararası konferansa tecrübelerini paylaşmak üzere konuşmacı olarak katılmaktadır. Kendisinin 2016 yılında yayınlanan “Dijital Çağda Proje Başarı Faktörleri” adlı kitabı bulunmaktadır. ​

e-posta: uluocak.burak@gmail.com

Öznur Akman
Öğretim Görevlisi


Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü’ nden derece ile mezun olduktan sonra uluslararası bir kurumda çalışmaya başlamıştır. İmalat sanayisinde yer alan kurumun İstanbul ve Adana bölgelerinde Muhasebe – Finans Yöneticisi pozisyonun da onaltı sene görev almıştır.  Bu dönemde maliyet hesaplama yöntemlerinin oluşturulması,  uluslararası muhasebe standartlarının entegrasyonu ve iç denetim başta olmak üzere birçok yenilikleri kurum bünyesinde faaliyete geçirmiştir.
Uzun yıllar özel sektörde edindiği tecrübeler sonrasında akademik yenilikleri takip etmek amacıyla Fordham University’ de Executive MBA ve Kadir Has Üniversitesi’ nde İşletme Yüksek Lisans eğitimlerini tamamlamış. Beykent Üniversite’ sinde İşletme Yönetimi’ nde Doktora çalışmalarına devam etmektedir.    
2015 ve 2018 yılları arasında Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi' nde proje yöneticisi olarak "Coming Home: Reverse Migration of Entrepreneurs and Academics in India and Turkey in Light of the Chinese Experience" başlıklı uluslararası bilimsel projede yer almıştır. Proje "Research Grant Council (RGC) of Hong Kong" tan karşılıksız hibe desteği almıştır.
1999 yılından bu yana SMMM (CPA) ruhsatına sahip olan Akman, çokuluslu kurumlarda Muhasebe, Finans ve Denetim alanlarında iş hayatına devam etmektedir.

e-posta: ozakman@yahoo.com, akmanoz@mef.edu.tr

unknown.jpg

Banu Berksoy
Öğretim Görevlisi

Banu Berksoy ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimini TED Koleji’nde tamamlamıştır. Bilkent Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Edebiyatı Bölümü’nden mezun olmuştur. Akademik kariyerine ise Başkent Üniversitesi ve American University ortaklığı ile MBA yüksek lisans programı ile devam etmiştir. Daha sonra Eğitimine Gazi Üniversitesi Eğitim fakültesi Pedogojik Formasyon  Programını eklemiştir. 20 yıl süren kurumsal kariyerinde Verizon Bell Atlantic Corporation, Washington D.C/ New York/Ankara, Vodafone Group, Alarko Holding, Zorlu Holding Gayri menkul Zorlu Center Alışveriş Merkezi, Jones Lang LaSalle  Investment CO bulunduğu çok sayıda yabancı ve yerli firmalarda Pazarlama Direktörlüğü yürütmüştür. Kariyerinde reklam veren kurumlar haricinde 5 yıl süren  McCann Erickson World Group, 141 Worldwide IVME Marketing Consultant Group gibi Uluslararası Reklam  ajanslarında görev almıştır. Halen İstanbul Esenyurt Üniversitesi Psikoloji Anabilim Dalı  Klinik Psikoloji yüksek lisansı programına devam etmektedir.

e-posta: berksoyb@mef.edu.tr
Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x